Rehabilitacja pooperacyjna

Rehabilitacja pooperacyjna2018-11-01T17:58:29+01:00

Project Description

Rehabilitacja pooperacyjna jest podstawowym warunkiem szybkiego, prawidłowego i efektywnego powrotu do aktywności fizycznej. Zabiegi fizjoterapeutyczne powinny być rozpoczęte jak najszybciej po zabiegu co zmniejszy dodatkowo ryzyko wystąpienia powikłań pooperacyjnych, takich jak zrosty tkanek oraz przykurcze mięśniowe.

Postępowanie rehabilitacyjne po zabiegach operacyjnych polega na manualnym opracowaniu uszkodzonych struktur, eliminacji czynnika bólowego oraz wzmocnienia stabilizacji stawu.

Stopniowo wprowadzamy aktywność fizyczną, poprzez zastosowanie ćwiczeń rozciągających, a następnie wzmacniających osłabione struktury.

Wszyscy pacjenci naszego gabinetu, mogą liczyć na bezpłatne wypożyczenie specjalistycznej aparatury, która znacznie przyśpiesza czas terapii. Pacjenci zostają przeszkoleni odnośnie obsługi aparatury, aby w domu mogli samodzielnie kontynuować terapię.

Są to:

• szyny CMP
  • elektrostymulatory Compex SP 8.0

Oferujemy również opiekę przedoperacyjną, aby w jak najlepszy sposób przygotować pacjenta do zabiegu, co zdecydowanie przyśpieszy proces powrotu do zdrowia.

W Poradni rehabilitacyjnej specjalizujemy się w leczeniu po zabiegach:

• artroskopii stawu kolanowego, biodrowego oraz kompleksu barkowego
  • rekonstrukcji więzadeł np. ACL – więzadło krzyżowe przednie, rekonstrukcja ścięgna Achillesa, stożka rotatorów
  • wszczepienia endoprotez stawu kolanowego i biodrowego
  • zespolenia złamań kości
  • operacji w obrębie kręgosłupa m.in. usuwanie przepuklin dyskowych, stabilizacji sztywnej po usunięciu dysku, artroplastyki
  • urazów takich jak zespół cieśni nadgarstka, uszkodzenie łąkotki stawu kolanowego, uszkodzenie chrząstki
  • okres po unieruchomieniu w gipsie, bądź bucie ortopedycznym
  • po operacji przepukliny pachwinowej
  • po operacji kręgosłupa